Thursday 18 August 2011

anjing ? dan bukan muhrim mu ...mnyedarkan aku...


KISAH LEMBU & ANJING 
 haluu guys...wanna share satu kisah yg sgt '''TERKENA''' ngan batang hdung sndri.......

Lembu : Hai anjing,apa kabar? Macam ada yang tak kena ja? 
Anjing : Aku tengah tension ni.Mau ja aku gigit manusia tadi. 
Lembu :eh,kenapa ? 
Anjing : Aku lalu tepi dua orang manusia lelaki & perempuan yang sedang berkepit.Tetiba si lelaki Terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing!!!Pergi jauh-jauh!!!Najis!!! harammmm...!!!!
Lembu : Iya lah.Kau kan haram.Najis tahap berat bagi manusia .Biasalah tu. 
Anjing : Kalau aku najis sekali pun,kalau dya tersentuh aku,boleh disamak kan.Yang dya sentuh & raba -raba awek dya tu apa?Boleh ka nak samak dosa drg tu? 
Lembu : Betul tu.Memegang wanita yang bukan mahram tanpa ikatan sah lebih dasyat kenajisannya drpd Memegang kau anjing,malah tak boleh suci sekalipun di samak. 
Anjing : Wah…Ayat ko memang power la. 
ANJING dan BABI adalah makhluk Allah sama seperti kita. Kekuatan manusia adalah pada iman dan akal fikiran.Menilai sesuatu perkara baik dan buruk, kemudian baru tindakan di buat.Ini adalah perbezaan di antara pegang ANJING dan BABI berbanding pegang BUKAN MAHRAM

tgah aku sibuk on9..ada satu cewek ni post d fb....dya say :

  • ‎"Apa guna jadi lelaki KACAK, kalau baca Quran pun merangkak-rangkak . Apa guna jadi perempuan CANTIK, kalau Pukul 12.00 T.Hari pun tak bangun2 lg . Apa guna umur BESAR PANJANG, kalau Fardhu Ain Asas pun lintang pukang . Apa guna Allah bagi HIDAYAH, kalau nak SOLAT sikit punya PAYAH . Apa guna jadi MANUSIA, kalau umur Allah bagi kita SIA-SIA . Apa guna HARTA MELIMPAH, kalau nak hulur kepada yg memerlukan pun SUSAH . Apa guna pangkat BESAR, kubur dah dekat pun masih tak SEDAR."
aku pelik lah..hari ni...ada satu rsa yg buat aku TAKUT + TERSEDAR....awal pgi tdi..sekolah buat bacaan yasin d tapak perhimpunan..tp sebelum tu..berzikir ramai2...sygnya klas kmi ma klas 5 sains pintar x dpt join bab kmi ada paper kimia....tgh menjawab...zikir d alunkan...

  • ASTAGFIRULLAHALAZIM.......
AKu rasa bedosa sgt..tiba2 rsa mau mnangis.....tp aq tahan2 jak..sebab time tu cikgu ada d dpan..aq tunduk kjap....smua yg jadi hari ni m'ingat kan aku pada AKU YG DULU...ya ALLAH....inikah petanda dariMU ?
       ramadhan kali ini laaa aku xda mgaji....huru hara hdup.....tdak setenang sebelum ni....BERDOSANYA AKU....aku MENINGGALKAN MU........

ntah bila ajal akan mnjemput aku...mgkin esok..hanya ENGKAU yg tahu....
dlm sedar aku terlupa....dosa2 ku m'gelapkan hatiku....
buka la pintu taubat mu untukku...mungkin umurku tdak cukup untuk aku menebus dosa ku....
                             SEMOGA RAMADHAN KALI INI PENUH MAKNA..........

YA ALLAH.......bila kau halalkan aku untuk mencintai hamba mu...jangan ENGKAU lupakan aku pda cinta yg satu...cinta KEPADAMU~
lindungi lah hati2 kami....izinkan aku mnjga cinta kami dan mlengkapi hdupnya ya ALLAH....
lengkapi hidupku dengan kehadiran nya.....[mohd sasrul sazree]

No comments:

Post a Comment